Blog

3 tools die je workflow boosten

3 tools die je workflow boosten

Vanaf de start

Enkele van de grootste tijdverspillers op het werk zijn onduidelijke of onnodige taken en het besteden van kostbare tijd aan lange meetings. Met de juiste hulpmiddelen kun je deze tijdverspillers beperken tot het minimum. Het verbeteren van de workflow van een onderneming lijkt een langdurig proces. Maar als je er de tijd voor neemt, bespaar je op lange termijn zowel tijd als geld.

Ontdek hieronder de 3 door ons geteste tools die eenvoudig inzetbaar zijn om jouw workflow te boosten.

1. Teamwork met SharePoint.

Optimaliseer de samenwerking in jouw team door het gebruik van SharePoint. Met deze app deel je bestanden, gegevens en bronnen op een snelle en overzichtelijke manier. De veilige en probleemloze werking garandeert een vlotte samenwerking tussen collega’s binnen en buiten de organisatie op pc’s, laptops, smartphones en tablets.

Niet enkel het delen van bestanden maar ook het beschikbaar stellen van informatie en nieuws draagt bij tot betrokkenheid. Door het gebruik van handige communicatieplatformen kan iedereen op een professionele en persoonlijke manier van zich laten horen. Iedereen blijft op de hoogte van belangrijke topics en weetjes via de mobiele SharePoint-apps.

Wie zoekt die vindt. Informatie terugvinden was nog nooit zo makkelijk. Met het uitgebreide inhoudsbeheer vind je dankzij de zoekfunctionaliteit nuttige informatie snel terug. Zo kunnen teamleden hun inzichten delen. Er worden correcte beslissingen genomen en doeltreffende acties opgezet.

Bedrijfsprocessen worden versneld en de productiviteit van de medewerkers wordt verhoogd. Geen onnodige meetings om juiste informatie te bekomen maar overzichtelijke SharePoint-lijsten en
-bibliotheken.

 

2. Allo, is daar iemand? Met ALLOcloud is er altijd iemand.

Klanttevredenheid, online reviews, een score of sterren op Google, het zorgt bij ondernemers voor heel wat extra stress. Vandaag is het voor een organisatie een must om optimaal te werken aan klantbeleving. Een zeer gebruiksvriendelijke en flexibele telefonie- en samenwerkingstool is ALLOcloud.

ALLOcloud is de ideale tool voor kleine tot middelgrote organisaties die hun klanttevredenheid willen verhogen én willen besparen op hun communicatiekosten. Diensten zoals telefonie, videovergaderingen, cloudsamenwerkingen en voicemails zorgen voor een optimale communicatie. Altijd beschikbaar wanneer je het wenst, zelfs als je op vakantie bent.

Met een eenvoudige aansluiting van jouw smartphone, pc of vaste telefoon op het internet ben je klaar voor een nieuwe start.

 

3. Teamleader – jouw klantenbeheer, projectmanagement en facturatie in één handige tool. 

Meet & greet

De afgelopen jaren vergaderen we steeds meer online. Onze computer is een online ontmoetingsplek geworden tussen collega’s maar ook met klanten. Teamleader bevat tal van mogelijkheden om afspraken te plannen en alle essentiële functies om efficiënte videomeetings te organiseren. Chatten, je scherm delen en meetingopnames worden makkelijker dan ooit.

 

Klanten beheren

Jouw klanten zijn het kloppend hart van het bedrijf. Met de CRM software van Teamleader maak je het beheer van klantgegevens toegankelijk voor jou en alle betrokken collega’s. Adressen, gemaakte afspraken of belangrijke documenten vind je in één oogopslag terug. Duidelijk en overzichtelijk zodat er geen onnodige tijd verspild wordt aan opzoekingswerk.

 

Een offerte in je eigen huisstijl

Meer en sneller verkopen dat wil iedereen. Teamleader vereenvoudigt het maken en goedkeuren van offertes. Een groot pluspunt is dat je de offerte online laat ondertekenen en alles op de voet opvolgt.

 

Projecten te laat opleveren, een gemiste kans

Beheer jouw projecten op een gebruiksvriendelijke manier en mis nooit een deadline.
Offertes omzetten in projecten en ieder stap in het proces opvolgen, dat kan met Teamleader. In één blik helemaal mee met jouw business. Jouw omzet, winst en kosten kennen geen geheimen meer.

 

Tijd is geld of meten is weten

Krijg inzicht in je eigen prestaties en die van je medewerkers. Op ieder ogenblik van de dag kun je de gepresteerde uren registreren en raadplegen. Zo ben je zeker dat je voldoende factureert voor een project en blijven er geen kansen onbenut.

 

Facturen

Maak snel facturen, volg ze op en voorspel je inkomsten. Met Teamleader bespaar je op tijd maar niet op inkomsten. Er gaat geen enkel document verloren omdat men kan starten vanuit een offerte, project of tijdsregistratie of koppel Teamleader met je boekhoudpakket.

 

Geld ontvangen

Na het versturen van je online facturen, stel je automatische herinneringen in voor betaaltermijnen en bekijk je de betaalstatus op elk moment. Optimale controle van je inkomsten gegarandeerd.

 

 

Heeft u het zelf te druk om deze tips toe te passen? Vraag een gratis, vrijblijvend gesprek aan met één van onze adviseurs en we bekijken samen hoe we een veilige ICT-omgeving kunnen creëren.

Menu