Over ons

Wie staat er bij Lipa voor je klaar?

Lipa, ict zonder gedoe. Dat is onze slogan. En om die belofte perfect waar te maken, zijn we één hecht team van doeners. Stuk voor stuk ervaren ICT specialisten die er alles aan doen om een écht all-in-one ICT partnership voor jouw bedrijf te verzekeren.
Lipa heeft dus alle expertise in huis om jouw ICT infrastructuur perfect te laten functioneren. Nieuwe trends op het vlak van technologie of software? Onze ICT engineers houden continu hun kennis en technische skills up-to-date voor een optimale en veilige interactie tussen hard- en software.

Lipa-ICT bedrijven-IT-edwin-en-miranda

Wat kunnen we voor je doen?

Om je fullservice van dienst te kunnen zijn, biedt Lipa u een breed gamma ICT services aan. Onder meer op deze terreinen voelen wij ons als een ervaren rot in het water: Managed services, Cloud backup, Security, Pro active services, Microsoft 365, GDPR, Networking, HP, WiFi, VOIP, Switch, Trainings, AXS Guard firewall, multifactorauthenticatie.

Hoe we bij Lipa werken

Een stevige basis is het goed begin voor de beste resultaten. Daarom vliegen we er bij Lipa pas in als we geruggesteund worden door een stevige audit en een heldere impactanalyse. Zo kennen we perfect al jouw ICT noden en kunnen we je oplossingen op maat aanreiken. We geloven in proactiviteit en service met de glimlach. We hebben dan ook de gepaste formules om jouw ICT infrastructuur 24/7 optimaal te laten presteren.

Lipa-team-ICT bedrijven IT-Miranda-Edwin

Ons verhaal

Het verhaal van Lipa start in de Renault garage van Miranda’s ouders. Tijdens de digitale revolutie moesten de ouders van Miranda plots veel geld neerleggen om te investeren in moderne technologie. Computers en de daarbij horende software waren een must voor garages, maar op dat moment nog niet gebruiksvriendelijk of configureerbaar. Dat maakte digitalisering een dure grap.
Edwin, ondertussen de man van Miranda, schreef als oplossing een softwarepakket dat perfect aanpasbaar was. De software werkte zo goed, dat Miranda en haar ouders een kans zagen om het pakket ook aan andere garages aan te bieden. De verkoop van Edwin’s pakket werd de basis van een succesvolle business, die in 1991 officieel de naam ‘Lipa’ kreeg.
Vanaf 1993 werden er amper nog auto’s verkocht en lag alle focus op ICT. Lipa sloot zich aan bij BIASS en Selexion om het B2B- en B2C-luik verder uit te bouwen.
Enkele jaren later merkte Miranda dat er vraag was naar een betrouwbare en betaalbare ICT-partner. Hieruit vloeide de rebranding ‘Lipa, ICT zonder gedoe’.
In 2019 merkte Miranda op dat het B2C-luik niet meer rendabel was en werd er beslist om volledig te focussen op de B2B-markt.
Vorige
Volgende

Ons verhaal

Het verhaal van Lipa start in de Renault garage van Miranda’s ouders. Tijdens de digitale revolutie moesten de ouders van Miranda plots veel geld neerleggen om te investeren in moderne technologie. Computers en de daarbij horende software waren een must voor garages, maar op dat moment nog niet gebruiksvriendelijk of configureerbaar. Dat maakte digitalisering een dure grap.
Edwin, ondertussen de man van Miranda, schreef als oplossing een softwarepakket dat perfect aanpasbaar was. De software werkte zo goed, dat Miranda en haar ouders een kans zagen om het pakket ook aan andere garages aan te bieden. De verkoop van Edwin’s pakket werd de basis van een succesvolle business, die in 1991 officieel de naam ‘Lipa’ kreeg.
Vanaf 1993 werden er amper nog auto’s verkocht en lag alle focus op ICT. Lipa sloot zich aan bij BIASS en Selexion om het B2B- en B2C-luik verder uit te bouwen.
Enkele jaren later merkte Miranda dat er vraag was naar een betrouwbare en betaalbare ICT-partner. Hieruit vloeide de rebranding ‘Lipa, ICT zonder gedoe’.
In 2019 merkte Miranda op dat het B2C-luik niet meer rendabel was en werd er beslist om volledig te focussen op de B2B-markt.
Vorige
Volgende

Onze toppers

Miranda

Zaakvoerder

Yaël

Support

Joris

Support

Leen

Customer success manager

Rudi

Support

Sacha

Support

Bieke

Administratie

Rik

Support

Edwin

IT Architect/analyst/DPO

Jaimy

Support