Team

Gepassioneerde ICT'ers

Ja, u leest het goed. Complexe computersystemen doen ons hart sneller slaan.
Wij zijn een team van ervaren technische experts die niets liever doen dan ICT problemen detecteren en oplossen. Net datgene waar u zo’n hekel aan heeft.

Daarbuiten zijn we ook een gezellige bende babbelaars. Lipa is een partner die altijd klaarstaat voor een warm gesprek over uw ICT noden. Dat doen we meestal met een stuk taart en koffie.

Onze ICT'ers

Lipa-ICT-bedrijven-IT-miranda

Miranda Liebens

Zaakvoerder
Duwer en trekker van de Lipa-kar.

Lipa-ICT-bedrijven-IT-tom

Tom Goyens

Teamleader & Support Engineer
Altijd behulpzaam.

Lipa-ICT-bedrijven-IT-medewerker-jonasbroeders

Jonas Broeders

1st line Support Engineer
Een luisterend oor.

Lipa-ICT bedrijven-IT-edwin

Edwin Vanspauwen

IT architect & DPO
Analytisch ingestelde doorzetter.

Lipa-ICT bedrijven-IT-leen

Leen Smets

Customer Success Manager
Vertrouwd aanspreekpunt.

Kim Broeders

Office Manager
Vertrouwd aanspreekpunt.

Yaël Haest

Junior Engineer
Jong talent.

Lipa-team-ICT bedrijven IT-Miranda-Edwin

Ons verhaal

Het verhaal van Lipa start in de Renault garage van Miranda’s ouders. Tijdens de digitale revolutie moesten de ouders van Miranda plots veel geld neerleggen om te investeren in moderne technologie. Computers en de daarbij horende software waren een must voor garages, maar op dat moment nog niet gebruiksvriendelijk of configureerbaar. Dat maakte digitalisering een dure grap.
Edwin, ondertussen de man van Miranda, schreef als oplossing een softwarepakket dat perfect aanpasbaar was. De software werkte zo goed, dat Miranda en haar ouders een kans zagen om het pakket ook aan andere garages aan te bieden. De verkoop van Edwin’s pakket werd de basis van een succesvolle business, die in 1991 officieel de naam ‘Lipa’ kreeg.
Vanaf 1993 werden er amper nog auto’s verkocht en lag alle focus op ICT. Lipa sloot zich aan bij BIASS en Selexion om het B2B- en B2C-luik verder uit te bouwen.
Enkele jaren later merkte Miranda dat er vraag was naar een betrouwbare en betaalbare ICT-partner. Hieruit vloeide de rebranding ‘Lipa, ICT zonder gedoe’.
In 2019 merkte Miranda op dat het B2C-luik niet meer rendabel was en werd er beslist om volledig te focussen op de B2B-markt.
Previous
Next

Ons verhaal

Het verhaal van Lipa start in de Renault garage van Miranda’s ouders. Tijdens de digitale revolutie moesten de ouders van Miranda plots veel geld neerleggen om te investeren in moderne technologie. Computers en de daarbij horende software waren een must voor garages, maar op dat moment nog niet gebruiksvriendelijk of configureerbaar. Dat maakte digitalisering een dure grap.
Edwin, ondertussen de man van Miranda, schreef als oplossing een softwarepakket dat perfect aanpasbaar was. De software werkte zo goed, dat Miranda en haar ouders een kans zagen om het pakket ook aan andere garages aan te bieden. De verkoop van Edwin’s pakket werd de basis van een succesvolle business, die in 1991 officieel de naam ‘Lipa’ kreeg.
Vanaf 1993 werden er amper nog auto’s verkocht en lag alle focus op ICT. Lipa sloot zich aan bij BIASS en Selexion om het B2B- en B2C-luik verder uit te bouwen.
Enkele jaren later merkte Miranda dat er vraag was naar een betrouwbare en betaalbare ICT-partner. Hieruit vloeide de rebranding ‘Lipa, ICT zonder gedoe’.
In 2019 merkte Miranda op dat het B2C-luik niet meer rendabel was en werd er beslist om volledig te focussen op de B2B-markt.
Previous
Next
Lipa-team-ICT bedrijven IT-Miranda-Edwin