Wie zijn we...

Diepenbeek

De vestiging van LIPA zegt alles over het bedrijf dat in 1991 door Miranda en Edwin werd opgezet. Het is traditioneel en soliede in zekere zin, het is snel maar even betrouwbaar, het heeft verleden maar oogt vooral naar de toekomst, het heeft karakter maar staat open voor iedereen.

Midden tussen Hasselt en Genk zit je ook gebeiteld als je een missie hebt die zegt dat je ondernemers en KMO's wil informatiseren. Middenin het dienstengebied van Hasselt enerzijds en het industrieel bekken van Genk anderzijds, is deze doelgroep rijkelijk aanwezig. Wat niet betekent dat de rest van de provincie niet belangrijk is, integendeel.

Gamma

De evolutie van een IT bedrijfje uit de jaren '90 is ook bij LIPA duidelijk zichtbaar. Veel, zoniet alles, begint met hardware. Vandaag zijn dat pc's, printers, monitoren, workstations, servers, scanners, digitale toestellen, portables, pda's, ... En uiteraad kan je ook de opties hebben en de gps voor pda, enz ...

Dan kan je uiteraard niet zonder software en daar onderscheidt LIPA zich duidelijk. Met administratieve maatsoftware ontwikkeld in huis en volledig aan de behoefte van de klant aangepast, gemaakt op groei, voor multi-user en multi-dossier gebruik.

De ontwikkeling van diensten is daarbij een natuurlijke aanvulling geworden. En als je multi-user zegt, zeg je meteen netwerken, virtual private network (vpn), ... Als Belgacom-partner zorgt LIPA voor een ADSL project van aanvraag tot realisatie.

Persoonlijkheid

Hoe groeit zo'n bedrijf ? De inzet van de stichters Miranda en Edwin zal daar zeker niet vreemd aan zijn. Want als je in de IT-sector in de jaren '90 een fenomenale ontwikkeling van de markt zag, dan was er minstens een even indrukwekkende toename van het aantal aanbieders. En de complexiteit van het aanbod werd bijna surrealistisch.

Om er dan in te slagen om het vertrouwen van je klanten te winnen, moet je karakter hebben. En de basiskenmerken van de stichter-zaakvoerder zijn : snelle interventietijd, individuele aandacht, loyauteit en duurzame relatie-uitbouw.

Groei

Maar het is een bedrijfseconomisch gegeven dat je niet alles eigenhandig kan blijven doen als je zakelijk wil doorgroeien. Toch heeft LIPA ook hier duidelijk gekozen voor hoge kwalitateitsnormen zoals verkopers die voldoende opgeleid zijn, een technische dienst die een ruime kennis heeft en autonoom ook toestellen aankan die niet door LIPA verkocht zijn. De medewerkers moeten ook gaan voor onmiddellijke behandeling en service, en klantvriendelijkheid.

Een andere belangrijke groeifactor is de associatie van LIPA met grote preformante partners. Label zoals die van HP, Belgacom of Intel geven aan dat dit bedrijf de competentie heeft in haar sector professionele opdrachten te vervullen, tot een goed eind te brengen en kwaliteit te garanderen.

Ideale mix

De verschillende aspecten die de evolutie van LIPA in de laatste tien jaar hebben gekenmerkt, blijven ook de pijlers voor de toekomst : de persoonlijke betrokkenheid van de zaakvoerders de multifunctionele aanpak de regionale inbedding de certificatie door marktleiders en trendsetter.

Want die punten maken precies waar, wat de slogan aangaf : bij LIPA kunnen de klanten op één plaats terecht om hun IT behoeften te voldoen. Dit zijn dus geen holle woorden. Het is een feit !


Terug